BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, December 9, 2010

sensasi alam


Semalam bru brsembang dgn  kwan pasal tmpat2 mnarik yg ada kt dunia ni..pastu aku tertarik ngan 1 topik pasal pantai..aku mmg suka kwasan yg brpantai dan akan mnjadi lokasi wjib aku tme honeymoon nanti..hehee…byk sgt pntai yg cntik2 dn best gler kt dunia ni..rsa mcm nk pg smua pntai yg ada..tp apa kn daya,aku cma insan biasa..duit x ada..huhuu…
Kat cni aku nk snaraikan pntai2 yg pling cntik di dunia mgikut persepsi aku lah…


Bora-bora Tahiti
Bora-bora merupakan kepulauan bekas jajahan Prancis yang terletak dekat ngan Tahiti. Bukan hanya pantai yang menjadi daya tarik Bora-bora, tapi terdapat panorama cantik sebuah gunung yang bernama Gunung Otemanu di situ.


Tenerife,canary island
adalah tempat feveret bagi orang-orang British dan Eropah. Uniknya ialah,terdapat pasir hitam vulkanik di situ.


Fernando de Noronha
merupakan negara kepulauan Brazil yang berada di dekat Samudera Atlantik.


Lanikai beach
Pantai ni terletak di Hawaii..mmg sgt cntik la pntai ni..harap2 aku dpat mnjejakkan kaki kat cni nanti..hehee


Pantai Maldives
Pantai ni terletak di Sri Langka. This is the best calm beach in the world.


Marquesas island
Pulau vulkanik ini kelihatan seperti Hiva Oa yang merupakan pulau terbesar kedua di Kepulauan Marquesas, negara Polinesia Perancis.


Pantai Palm Beach, Aruba


Palm Beach adalah sebuah pantai cantik di Oranjestad (Kota Oranye), Aruba, yang terletak  dekat pantai Venezuela dan juga Laut Karibia. Kat cni unik sbb pnuh ngan kaktus..sbb ikim kat cni kering dan brtanah gersang..


Phi phi island
Pulau iniberhampiran Phuket, Thailand yang menawarkan pemandangan yang indah, seperti pantai, gua dan air terjun yang tersembunyi di daerah yang terpencil.


Parque Nacional Tayrona.
Pantai ni terletak di Colombia. Istemewanya,pantai ni dikelilingi pohon2 mrimbun. Sangat mendamaikan.


Pantai Seychelles
Pantai ni terletak di samudera hindia,Afrika. Memang cntik sgt pantainya..best utk psangan yg baru kawen..

harap2,aku dapat sampai la kat salah 1 tmpat ni dgn orang2 yang aku sayang.. :) 
doa2kan lah...



0 comments: